2012. július 20., péntek

Fokhagymás paleo lángos


Bevásárlólista 2 adaghoz:
6 szál közepes petrezselyemgyökér
2 tojás
1 gerezd zúzott fokhagyma
só, bors
4 ek. kókuszzsír

1. lépés
A megtisztított, felszeletelt petrezselyemgyökeret főzzük puhára, majd szűrjük le, és törjük össze egy krumplinyomóval.

2. lépés
Adjuk hozzá a fokhagymát, a tojást és a fűszereket, és alaposan keverjük össze.

3. lépés

Bő, forró olajba tegyünk egy-egy evőkanálnyit, lapítsuk le kicsit, és süssük ropogósra mindkét oldalát. Parmezánnal tálaljuk.


Ha odafigyelsz az egészségedre és az alakodra, tudod, hogy az edzéseid önmagában nem elegendőek: 
a nők esetében 80%-ban 
az étrend befolyásolja a karcsúságunkat.

Ha jól jönne ehhez:

  • egy hatékony, szakszerűen összeállított finom étrend,
  • egyszerű, gyorsan elkészíthető receptekkel,
  • alapos, pénztárcabarát bevásárlólistával,
  • és mindennapos kérdezz-felelek lehetőséggel velem, gyere!



Indul a 21 NAPOS KARCSÚSÍTÓ ÉTREND CSAK NŐKNEK!





és add meg a szükséges információkat. 

Várlak, nemsokára kezdünk és együtt csináljuk végig mind a 21 napot!

Üdv:
Reni






    46 megjegyzés:

    1. Szia,
      Neked ebből a mennyiségből kb. hány darab lett?
      Köszi:
      Gabi

      VálaszTörlés
    2. Bocsi, ezt a Szalámis pizzakorongra akartam kérdezni, de előtte ezt a lángost néztem és nem tudom, hogyan került ide a megjegyzés.
      Köszi:
      Gabi

      VálaszTörlés
    3. Figyelmetlen voltam, megtaláltam a pizzakorongnál is a mennyiséget! Bocsika! További sikeres recepteket kívánok Neked! Nagyon tetszenek!
      Gabi

      VálaszTörlés
    4. Ez valami mennyei! Nagyon tuti! Eddig nem igazán szerettem a petrezselyem gyökeret, de, amikor tegnap megláttam a fotóját ennek a lángosnak, ma estig arra gyúrtam, hogy én is ilyet egyek:-) Szerintem ez nálam köret is lesz;-)Cuppantás érte!

      VálaszTörlés
    5. Ugyeugye??? :-D A petrezselyemgyökér sütve egészen új fejezetet nyitott nálam is a korábbi húslevesben kókadozó unalmas verzió emlékét teljesen törölve ;-) Szuper, hogy ennyire bejött neked is, örülök!!!

      VálaszTörlés
    6. Néhány hónapja kezdtem el paleózni, hihetetlen eredményekkel :)... Folyamatosan keresem a recepteket, és a tiéd, Renáta, ez a petrezselyemlángos :) valami hihetetlenül finom... IMÁDOM!

      VálaszTörlés
    7. Krumplinyomó hiányában esetleg össze is lehet turmixolni a petrezselyemgyökeret?

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Kicsit megkésve - bocsi! - de igen, a lényeg, hogy püré állagú legyen!

        Törlés
      2. Én csak villával nyomkodtam össze - így is tökéletes lett! Köszi a receptet!

        Törlés
    8. Ez a recept már pár nappal ezelőtt is megdobogtatta a szívemet, ma pedig (teljesen paleo időszakba kezdtem eme nappal, de már egy bő hónapja erősen közeledtem hozzá) meg is fogom sütni. Direkt emiatt vettem petrezselyemgyökeret, mert én azt soha nem használom, bár nincs vele bajom, csak elvoltam a többi zöldséggel.
      Nem tudom elképzelni, hogy ne legyen jó, főleg a lelkes többieket látva.
      Ja, én totál hedonista vagyok, így eleve nagy reményekkel olvastam bele az oldalba és nem is csalódtam :)

      VálaszTörlés
    9. Szia shiNIN!
      Annyira jó érzés olvasni a Te soraidat is, teljesen meghatódtam tőle :-D Kíváncsi vagyok, hogy fog ízleni ez a lángos, majd írd meg! Ebben is tudsz kísérletezni, mint ahogy a sütőtökpürénél írod!
      Üdv:
      Reni

      VálaszTörlés
    10. Szia Reni!

      Ma megcsináltam ezt a lángost, de nekem sajna nem úgy sikerült, ahogy ki kellene néznie :) . A sütésig teljesen jól haladtam, de ott teljesen szétesett a tészta, így hogy ne legyen sületlen, tulajdonképpen "morzsásra" sütöttem :) Így is nagyon finom lett, tuti csinálok még. Nem tudom mit ronthattam el, de nekem nem állt össze :( . Mindenesetre nagyon fincsi volt!
      Köszi!
      Kriszta

      VálaszTörlés
    11. No valahogy mindig elmaradt, de tegnap végre megsütöttem... Bár megállapítottam, hogy az anyja se ismerne rá szegény ételre :P. Egy nagy petrezselymem volt, az még a fél adaghoz is kevés, raktam hát bele répát. Ó, az a gerezd fokhagyma, ha már fokhagymás, legyen a fél adagban 3. Hagyma pedig mindenbe kell... Látszik, hogy nem szoktam a petrezselyemhez? Elég ütős lett, de mivel új a turmixom és mindent azzal csinálok, néha azt is, amit nem kéne, kellett bele víz, hogy meglegyen a turmixnak használható mennyiség. Minden problémára (erős, híg, kevés) megoldást nyújtott egy kis lenmag... Puha lett így is, de azért lapáttal meg tudtam őket fordítani, kevés esett szét :) Sokkal több lett, mint amennyire számítottam :)
      Teljesen jók voltak, a párom sajtot kapott a tetejére s neki is ízlett.
      Legközelebb megpróbálom az eredeti recept szerint készíteni...

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. :-DDD élvezettel olvastam a kommentedet, szinte láttam magam előtt az egészet! Csak egy gond van ezzel nálam mostanában: már nem olyan friss a petrezselyemgyökér, és így nem ízlik annyira. Úgyhogy most kipróbálom friss zellerből is, bár nem lesz ugyanolyan krémes íze, de meglátjuk ;-) JÓ KÍSÉRLETEZÉST NEKED IS!!!

        Törlés
    12. Tegnap az oldal vagy valami elnyelte a hozzászólásomat, de írom egybe a mai tapasztalataimmal :)
      Nos, a petrezselymes verzió roppant finom s legalább olyan szép lett, mint itt a képen :D (Az aránylag több és nagyon szép, házi tojás miatt sárgább lett)
      Ma kipróbáltam zellerrel, szuper az is. Született répás és brokkolis is, mert kedvelem a színváltozatosságot (s a brokkolit el kellett már használni), a répás kissé gyönge, a brokkolis nem rossz, de ez az étel nekem zellerrel és petrezselyemmel az igazi! Megkapta méltó helyét a repertoáromban.

      VálaszTörlés
    13. Én most hétvégén fogom megsütni,tényleg mindenki milyen lelkes tőle,így ki nem hagynám.Egy kedves ismerősöm szólt erről a receptről,és hogy isteni finom...kíváncsi vagyok...:)
      Hány darab lesz belőle? mert itt nálunk nagy az étvágy.:)

      VálaszTörlés
    14. Jajj, Reni, én el nem tudom mondani mennyire örülök, hogy megtaláltam az oldaladat:DDDDDD

      És valóban eltűnt a megszokott gyökér íz :D Épp most készült el,és majszolom :D

      További sok sikert a bloghoz(is):

      Brigi

      VálaszTörlés
    15. Ez tényleg isteni! Felkerült a repertoárba, nagyon köszönöm!
      A te blogod indított el a paleo útján immáron két hónapja, és meg is fogom írni neked a sikertörténetemet, csak még azt várom, hogy nagyobb legyen:) (Én meg kisebb:)
      Üdvözlettel:
      Gabi

      VálaszTörlés
    16. kipróbáltam én is, de valahogy nagyon nem jött be, nagyon édeskés íze volt. pedig olyan lelkes voltam a fotó meg a hozzászólások alapján :(

      VálaszTörlés
    17. KÖSZÖNÖM NEKTEK A SOK DICSÉRETET ÉS ÉSZREVÉTELT!!! Az ilyen visszajelzések adnak még több lendületet, hogy továbbra is megosszam Veletek a paleo életmód sok pozitívumát és az újabb kreatívkodásaimat! Várom a híreket Rólatok és sok-sok eredményes paleo finomságot még az asztalotokra ;-)
      Üdv:
      Reni

      VálaszTörlés
    18. Elnézést a bugyuta kérdésért, a petrezselyemgyökér az a fehérrépa? :) köszi Ágota

      VálaszTörlés
    19. kedves Hedonista!csak 2 hete olvaslak FB-n de remek.en is megcsinaltam a langost/talan olvastad a fb.-n nalunk nincs feherrepa csak pasternak, de az is finom/ es nagyon jo broccoli-es zeller is. koszi es varom az uj recepteket/oma/judit

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Annyira örülök a soraidnak itt is, Judit! Merrefelé laksz?

        Törlés
    20. szia,
      a kokuszzsirt bele kell tenni v abban kell megsutni?Kati

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Kati, azt a sütéshez használd, de helyettesítheted állati zsírokkal is, csak annak szaga lesz. A kókuszzsírnak ez is az egyik előnyös tulajdonsága, amiért annyira szeretem.
        Üdv:
        Reni

        Törlés
    21. Szia Reni! Én ma bukkantam az oldaladra, rögtön meg is csináltam ezt a "lángost". Mindent úgy csináltam, ahogy le van írva, viszont nekem sajnos nem maradt egyben, hanem teljesen szétesett . Nem értem,mi lehetett a baj. Szerinted? Egyébként ízre nem rossz, csak így morzsásan nem olyan guszta. :D

      VálaszTörlés
    22. Nekem is császármorzsa lett belőle :( Igaz, nagyon finom ízű... Miért esik szét? Szeptemberi átok ül rajtunk???

      VálaszTörlés
    23. Sziasztok! Lehet, hogy túl vizes maradt a massza, vagy kisebb méretű tojásokat használtatok hozzá. Legközelebb, ha ugyanez történne, mehet bele plusz 1 tojás, és akár még egy kis magliszt (pl. tökmag-, szezámmag-, vagy lenmagliszt).
      Üdv.
      Reni

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Köszi Reni (2. számú "Névtelen" voltam), én is éppen ezekre a megoldásokra tippeltem. Legközelebb remélem, formára is jó lesz, nem csak ízre :)

        Törlés
    24. én ezt cukkinivel szoktam! isteni!

      VálaszTörlés
    25. Köszi Reni!
      Isteni finom!!!

      A héten a könyvedet is megvettem, és nagyon tetszik. :) Nagyon jól összeállítottad! Gratula!!!

      VálaszTörlés
    26. VÉGRE, VÉGRE!!! EGY KLUB, ami csak a miénk, ahol fókuszban a fogyás és a hízás. Sok hasznos, Rád szabott javaslat, újabb mintaétrendek! Gyere! http://paleohedonistaknak.blogspot.hu/2014/01/indul-paleohedonista-klub.html

      VálaszTörlés
    27. Sziasztok! Ma olvastam először ezt a blogot, és szimpatikus ez a fehérrépás dolog, remélem nekem is sikerül a kép szerint elkészítenem. :-) Még a mákos-banános sütit is ki szeretném próbálni, aztán, ha beválik, akkor jöhet a többi is. :-) Anna

      VálaszTörlés
    28. 6 szálból tényleg összejön egy lángosnyi? Semmilyen paleo liszt nem kell hozzá? És nem lesz zöld?

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Karulino, nem lesz zöld, mert a petrezselyem gyökeréből készül. Liszt sem kell hozzá! Bocsánat a késői válaszért! Üdv: Reni

        Törlés
    29. Valóban csodálatosan finom ez a lángos!Köszönet a receptért.

      VálaszTörlés
    30. Köszönöm a receptet, 1 éve paleózom, már nagyon hiányzott ez az íz. Segített, hogy ne adjam fel:-)

      VálaszTörlés
    31. Ki fogom próbálni. Nekem is a könyved hozta az áttörést, már régóta szemeztem a Paleoval de nem volt erőm elkezdeni. Aztán megvettem a könyveket és hipp-hopp másnap nekiláttam. És nem is volt nehéz, őszintén mondom, rosszabbra számítottam :). A petrezselyemgyökeret nem szeretem levesben. De annyian mondják hogy ez finom, hogy megkívántam :)
      4 hónap, 7 kiló mínusz :) és egész nap eszem.

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Szia Kalózpepi! Örülök a levelednek, szépek az eredményeid, gratulálok! Hajrá továbbra is, sok sikert! Üdv: Reni

        Törlés
    32. Udv. Mindenkinek!

      Koszonetet szeretnek mondani ezert a szuper receptert. En a petrezselyem gyokeret eddig nagy ivben elkerultem, huslevesben fottet is inkabb kidobtam, mert nem volt aki megegye. Nekem a massza egy kicsit higabb lett, mert tojast tobbet tettem bele, mert a petrezselymeim is oriasiak voltak, ugyhogy nekem kb. a receptben leirt mennyiseg duplaja volt. Nem lett folyos csak nehezen tudtam megforditani, de kevertem hozza lenmag orlemenyt es ugy jo lett az allaga is. Nekem szemely szerint igy nagyon zsiros, tul sok zsiradekot felszivott, pedig eleg hirtelen sutottem ki. Erre azt talaltam ki, hogy a kovetkezo alkalommal ugy fogom kisutni, mint a hercegno burgonyat, vagyis sutoben, kicsi muffin formaban vagy csak ugy kanallal szaggatok a tepsire es akkor nem lesz zsiros. Egy biztos...ettol arrafele megvan a krumpli pure alternativaja. Ez koritesnek is isteni, husi melle szuper kisero. Millio koszonet erte es a tobbi remek receptekert is. En most probalok atallni a Paleora, 2 tipusu cukorbeteg vagyok, szerencsemre csak tablettas. Nagyon elhiztam es ha nem fogyok le surgosen, akkor nagy az eselyem az inzulinra, nem beszelve a tobbi ram leselkedo veszelyre, ugyhogy hatra arc es paleo ezerrel. :)
      Tovabbi sok sikert es sok fincsi receptet! Udv. Eva

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Szia Éva! Örülök a sikerélményeidnek, és kívánom, hogy minél hamarabb sikerüljön a szervezetedet teljes mértékben egyensúlyba hozni! Üdv: Reni

        Törlés
    33. vééégre!!! ma kipróbáltam én is, mert már olyan régóta nézegetem ezt a receptem, holott utálom a petrezselyemgyökeret, de a fotóval együtt olyan sokat ígérő volt az egész kezdettől fogva, csak kicsit féltem is nekikezdeni, mert a kommenteket látván tartottam tőle, hogy csak szerencsétlenkedés lesz belőle, szétesik vagy ilyesmi (na meg mert itt Londonban nagyon nehezen tudtam petrezselyemgyökeret szerezni.. :P ), de hála Istennek sima ügy volt, bár a kezdeti 2 tojás után hozzátettem félúton egy nagyon kevés nyílgyökérlisztet és tényleg csak egy leheletnyi gluténmentes zablisztet , de szerintem ezek nélkül is sikerült volna, mert az első 2 korong ezek nélkül készült, csak sokkal óvatosabban kellett megfordítanom őket, de szerintem ha jó a serpenyő nem fog leragadni , stb.... annyi csak , hogy kicsit szerintem több sót tettem bele, mondjuk nem csoda, hisz amióta megláttam a receptet szerelmes vagyok :D és minden hozzáfűzött reményemet valóra váltotta.....
      szóval lényeg a lényeg: mennyei, könnyű, nyoma sincs az utált gyökéríznek, köretként is, vagy csak rágcsálni az eddigi legjobb paleo cucc! kér h nem tudok itt fotót feltenni, mert az is készült természetesen :)

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Szia J.O.E.! Örülök, hogy kipróbáltad, főleg ennyi hátráltató tényező ellenére!!! Érdemes elszakadni a megszokásoktól legalább egy kíváncsi próba idejére. Ha fent vagy a Facebook-on, jöhet a fotó is ide egy üzenetben: https://www.facebook.com/Paleo.Hedonistaknak.001?fref=photo
        Üdv: Reni

        Törlés
    34. sziasztok, ebből az adagból kb hány darab jön ki? köszi

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Szia! Úgy emlékszem, 6 korong süthető belőle, 2 adag kb.
        Üdv:
        Reni

        Törlés