2012. július 19., csütörtök

Mákos-banános pite

Ez az egyik legnépszerűbb süteményem, mert: 1. könnyen beszerezhető hozzá minden; 2. nem kerül többe, mint más péksütemények, kenyerek; 3. tartalmas, finom és egészséges reggeli egyben! A máknak nagyon jó tulajdonsága az alacsony glikémiás indexe mellett a méregtelenítés, jól kipucolja a szervezetből a nemkívánatos méreganyagokat, de mégsem kell tartani tőle, mert nem okoz pl. hasmenést. Ha 1-2 kilót szeretnél leadni a valóban szükségtelen anyagoktól való megszabadulás módszerével, egy hétig reggelizz mákos pitét a többi étkezési szokásodat megtartva. Hogy ne legyen unalmas, váltogasd a gyümölcsöket, pl. barackkal is nagyon finom, bogyós gyümölcsökkel, és szilvával.

Bevásárlólista:
20 dkg darált mák
5 dkg kókuszreszelék
½ zacskó sütőpor v. 1 késhegynyi szódabikarbóna
3 tojás
1 banán
1 alma
1 marék mazsola
őrölt fahéj / vagy gyömbér/
2,5 dl víz
1 ek. kókuszzsír (kihagyható)
1 marék szeletelt mandula a tetejére

1. lépés
A mákot keverjük össze a kókuszreszelékkel, a sütőporral és a fűszerrel.


2. lépés
Adjuk hozzá a vizet, aztán egyenként a tojásokat, majd a kókuszzsírt.

3. lépés
Jól dolgozzuk össze a tésztát, majd keverjük hozzá a darabokra vágott banánt, a reszelt almát és a mazsolát is.

4. lépés
Belesimítjuk egy sütőpapírral kibélelt tálba, megszórjuk a tetejét szeletelt mandulával, és előmelegített sütőben 200 fokon kb. 40 perc alatt megsütjük. Szúrjunk bele egy fogpiszkálót, és ha már nem ragad hozzá a tészta, akkor tökéletes!

Ezekkel extrázhatod:
  • aszalt gyümölcsök, pl. füge, sárgabarack
  • friss, magozott cseresznye, meggy


Ha odafigyelsz az egészségedre és az alakodra, tudod, hogy az edzéseid önmagában nem elegendőek: 
a nők esetében 80%-ban 
az étrend befolyásolja a karcsúságunkat.

Ha jól jönne ehhez:

  • egy hatékony, szakszerűen összeállított finom étrend,
  • egyszerű, gyorsan elkészíthető receptekkel,
  • alapos, pénztárcabarát bevásárlólistával,
  • és mindennapos kérdezz-felelek lehetőséggel velem, gyere!



Indul a 21 NAPOS KARCSÚSÍTÓ ÉTREND CSAK NŐKNEK!





és add meg a szükséges információkat. 

Várlak, nemsokára kezdünk és együtt csináljuk végig mind a 21 napot!

Üdv:
Reni




106 megjegyzés:

  1. Szia, a banánt pépesítve vagy csak szeletelve rakod bele?

    VálaszTörlés
  2. Szia Hella! Kis kockákra szoktam vágni, és hozzákeverem a tésztához.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Renáta!

      Ez a banános-mákos pite isteni finom, nemrég találtam rá a receptre, de már több alkalommal és több variációban megsütöttem. Számomra hiánypótló, ugyanis nemrég kezdtem paleózni, viszont nem vagyok nagy barátságban a kókusszal, meg a maglisztekkel egyelőre, így kellett valami, amiből mindez kihagyható. (Idővel biztosan megszokom ezt az ízvilágot.) A Te könyved, és netes bejegyzéseid is segítenek az elindulásban, köszönöm! További jó kísérletezést, és erőt, egészséget kívánok! Ági

      Törlés
    2. Szia!
      Már többedik alkalommal csinálom a sütit:) Ma meggyet tettem bele, jó sokat, az almát és a banánt kihagytam. Édesítőt is tettem bele. Isteni finom, az egész család imádja, pedig csak én vagyok "paleo". Köszönöm a remek recepteket, ötleteket! Szilvi

      Törlés
  3. Ez eszméletlenül szar!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez most vicc? Megcsináltad? Vagy az összetevők nem tetszenek? Ha nem tetszik,egyél margarinos kenyeret,paprikával!

      Törlés
    2. Megcsináltam, és nem ízlett..

      Törlés
    3. Szíved joga, nem biztos, hogy mindenkinek ízlik a mák! Kóstold meg a kókuszos alapú sütiket, lehet, hogy azt jobban fogod szeretni ;-)

      Törlés
    4. nagyon kedves vagy! :( egyáltalán miért kell ilyen csodás véleményt ideírni? boldogabb vagy tőle? :(

      Törlés
    5. Megcsináltam, isteni finom!! Köszönöm a receptet! :-)

      Törlés
    6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    7. Kedves "Névtelen"aki aszt írta hogy "ez nagyon szar!!!"
      kérlek egy kicsit próbálj kedvesen hozzá állni!
      például:"nekem nem ízlett,megtudnád mondani hogy milyen más receptek vannak még?" vagy "Nekem nem jött be,Kérhetnék másik receptet?"

      Törlés
  4. Jelentem elkészítve.
    Én őzgerinc formába öntöttem, szerintem egy kicsit hamarabb vettem ki, de így is isteni, mert legalább nem száradt ki.
    Raktam hozzá még 3 ek xilitet is, mert édesre vágytam.

    Isteni volt, nagyon jók az arányok.
    Köszönjük a receptet :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon fini, imadom, koszi a receptet!

    VálaszTörlés
  6. NAgyon finom ! én muffin formában sütöttem ki ...
    Köszönöm receptet , hálás vagyok érte :-)

    VálaszTörlés
  7. Egészségedre!!! és tényleg :-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól hangzik a recept :) Ki fogom próbálni. A sok máktól viszont nem kesernyés?

    VálaszTörlés
  9. Frissen őrölt mákot használok mindig, így nem kesernyés! Ha túl sokat áll darált állapotban, akkor viszont előfordulhat. Próbáld ki, biztosan tetszeni fog! Minden jót!

    VálaszTörlés
  10. Köszi a receptet, szuper lett. Én víz helyett kókusztejet használtam és nagyon bevált, kb. 15 percet volt a szabad levegőn mert mind megettük.

    VálaszTörlés
  11. :-) Örülök! Igen, ez ilyen pikk-pakk süti nálunk is!

    VálaszTörlés
  12. Szia!
    Épp most készítettem el,de sajna nem lett olyan jó ízű.Olyan túl mákos és fanyar ízű.Azt gondoltam, hogy a banán és az alma megédesíti,de sajnos nem.Kellene bele xilitet tenni?Attól jobb lenne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Másnap már sokkal jobb volt a süti.Lehet kell egy kis idő neki,hogy összeérjenek a dolgok.:)

      Törlés
  13. Szia! Két tippem van: a darált mák egy idő után megavasodik, azt darálás után (ha zacskós kiszerelésű, akkor felbontás után rögtön) érdemes felhasználni. A másik, hogy a nagyon édesszájúaknak ez tényleg nem egy mézzel folyó sütemény, de nem is ezt szeretné pótolni :-) Gondold át, hátha ezek közül valamelyik volt a gond!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyukám tippje, hogy mélyhűtőben kell tartani, akkor nem avasodik meg. Dió dettó :)

      Törlés
  14. Nagyon jól hangzik de nekem sajnos nem ízlett, majdnki próbálom kicsit édesebben és más gyümölccsel. :D

    VálaszTörlés
  15. Szia! Mivel lehetne a mákot kiváltani, mert ahol én lakom, ott nem lehet mákot kapni :-( Köszi :)

    VálaszTörlés
  16. Tünde, nézz körbe akkor a desszertek között, ott találsz pl. kókuszreszelék alapú sütit!

    VálaszTörlés
  17. Szia! Ez kb.hany reggelire valo adag? Tudom, nagyon egyeni, de a magokkal/diokkal mindig hadilabon allok, hogy mi az a "sok" es amennyit lehet meg a nem hizashoz. De ha torteneseen fogyni szeretnek 1-2 kilot, mennyit lehet ebbol megenni egy reggelire? Koszi :)

    VálaszTörlés
  18. Nagyon fini! Most vettem ki a sütőből. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  19. Már sokszor elkészítettem ezt a sütit, különféle gyümölcsökkel, és szerintem nagyon finom. Én muffinformában sütöm.
    Köszönöm a receptet!
    Zsuzsa

    VálaszTörlés
  20. Sziasztok! Most készítettem el, ez volt az első igazi paleo étel, amit csináltam:) Még csak most kezdem ezt az egész dolgot. Raktam hozzá egy kis eritritet, finom lett, köszi a receptet. És tök jó az egész blog, gratulálok hozzá!:)

    VálaszTörlés
  21. Tünde? Juli? Melyik? :-D Örülök, hogy tetszett! Készülj fel, sok pozitív gasztro élményed lesz még a paleo étrenddel kapcsolatban, csak legyél nyitott az újra és a minőségre ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tünde:) Köszi:) Egy olyan kérdésem lehet, hogy a paleo alapanyagokat hol szoktad beszerezni?

      Törlés
  22. Ez tök jó variáció arra a kókuszos-mákos muffinra, ami Mezei Elmira első paleolit szakácskönyvében van. Azt nagyon szeretem, de már néha uncsi, jó lesz ezzel feldobni a dolgot. Köszi! :)

    VálaszTörlés
  23. Hú, ez nagyon jó. Pedig nem is szeretem a mákot. :D Köszi

    VálaszTörlés
  24. Sajnos se darált mákom, se mákdarálóm nincs. Ha mozsárban valamennyire megtöröm a szemeket az már elég? Vagy úgy még nem fejti ki a kedvező hatásait? Köszönöm a választ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már "daráltam" mákot mozsárban. Kis adagokat tegyél bele és menni fog. Kicsit fárasztó, de nem megoldhatatlan. :D

      Renáta, sajna Angliában pl. én még nem találtam darált mákot. :) Ezért vettem egy kávédarálót, ill. Magyarországról szoktam rendelni a mákot, ha úgy jön ki. :D

      Törlés
    2. Óh, tényleg, Angliában én sem találtam mákot... Nem tudtam, hogy onnan írtok!

      Törlés
    3. Én igen. :) Találni találtam, meg még ócsó is, csak nem darált.

      Törlés
    4. Bármely műszaki üzletben lehet 5-6000 Ft-ért kávédarálót venni, az a mákhoz épp olyan jó!

      Törlés
  25. Anna, a piaci mákárusok általában meg is darálják a szemed láttára, az még megoldás lehet. De darált mákot is egyre több helyen árulnak, pl. Aldi, Spar. A mozsaras módszert próbáld ki, lehet, hogy működik, azt nem tudom így előre megmondani, de élettani hatást tekintve nem hinném, hogy bármi bajt okozna. Sok sikert!

    VálaszTörlés
  26. Köszi Hella, úgy csináltam és működött, bár nem volt türelmem alapos munkához. Nagyon meg akartam kóstolni már :) Vacsora végére sült meg, a fele azért még lecsúszott. Ez valami fantasztikus!!! Napokig fogom gyártani
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  27. Megsütöttem muffin formában...s egyet gyorsan meg is kóstoltam, fincsi!!:-) Holnaptól ez a reggelim (úgy 3db) - ez megfelelő adag, ha az egészég mellett, cél közben a fogyás is??:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-D annyit ehetsz belőle, amennyi jól esik! A 3 db teljesen jónak tűnik. Nagyon magas a rosttartalma, ezért nem tudod túlenni magad belőle. Sok sikert!!!

      Törlés
  28. Nagyon finom,egyszerű és olcsó Egy jó tanács: ha valaki sokat eszik belőle, gyakran látogatja az illemhelyet a mák miatt :)

    VálaszTörlés
  29. Nagyon finom lett, köszönöm a jó kis receptet! :) Jövök még!
    A blogomon megnézheted! :)

    VálaszTörlés
  30. Sziasztok,mák helyett jó lehet mandulaliszttel is???

    VálaszTörlés
  31. Köszi ezt a szuper receptet! Eddig kétszer készítettem el.
    Isteni finom!! Eddig nem voltam oda a mákért, de ez a recepted hatására sokat változott! :) Én a víz felét kókusztejre cseréltem, így még jobb lett.

    VálaszTörlés
  32. Szia Reni! En most keszitem eloszor, epp a sutoben csucsul a suti (par percenkent rarontok, hatha mar kesz :) , de nekem valamiert 20 perc alatt nem sult meg. 200 fokon van a masina, es kb. 40 percig sutottem - a teteje kicsit odapirult, de ha beledugom a fogpiszkalot, meg puhanak erzem a belsejet. Mit ronthattam el szerinted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugyan én olyan 180-on sütöm, de nekem is legalább 40 perc kell neki, különben szétesik. Addig süsd, míg jónak nem találod. ;)

      Törlés
  33. Kedves Renáta! A tojást ki lehet váltani darált lenmaggal? Allergiás vagyok a tojásra.

    VálaszTörlés
  34. Szia Reni! Igaz, kicsit alakítva, de elkészült a süti, és nagyon-nagyon finom lett! Köszönöm a receptet!:)

    VálaszTörlés
  35. Rengeteg kérdéssel elárasztottatok fogyás, paleo startolás témában!!! Alig bírom elolvasni is, pedig nagyon szeretnék mindenkinek és gyorsan segíteni! Épp ezért az jutott eszembe, hogy CSINÁLJUNK EGY KÖZÖS PALEO BULIT, ahol annyit kérdezgethettek, amennyi csak jól esik! Mondjuk egy igazi HEDONISTA BOGRÁCSOZÁSSAL egybekötve!!! Első tippem Budapest, körbenézek, hol lenne ehhez egy jó szabadtéri helyszín. MIT SZÓLTOK HOZZÁ? MIKOR ÉRNÉTEK RÁ? Több időpontot is bejelölhettek. Gyertek fel a Facebook oldalamra, és ott tudtok szavazni: https://www.facebook.com/Paleo.Hedonistaknak.001

    VálaszTörlés
  36. Hu, ez valami isteni finom lett!! En az almat es a banant
    Is belekevertem a botmixerrel a tesztaba. Legkeveressel
    40 percig sutottem. Pont annyira edes amennyire szukseges.
    Koszonom a receptet!

    VálaszTörlés
  37. Isteni! Én alapból tettem bele xilitet, őzgerinc formában sütöttem és fantasztikus! köszönöm :)

    VálaszTörlés
  38. Én eddig nem szerettem a mákot, de ezzel a recepttel megszeretetted velem! Én őzgerincbe csináltam, és úgy ahogy leírtad, nagy sikert arattam vele!KÖSZÖNÖM

    VálaszTörlés
  39. Ha marad mák, akkor azt mélyhűtőbe kell tenni, és nem lesz kesernyés. Akár darált, vagy nem darált mákról beszélünk.És akármilyen íze van a pitének ha nem ízlik akkor azt írom, hogy nem ízlik,nem azt hogy sz.r. Tiszteljük a másikat annyira, hogy nem sértegetünk. De hát az ilyen megjegyzés a hozzászólót minősítik.

    VálaszTörlés
  40. Köszönöm a receptet, nagyon, nagyon finom lett.
    Gabi ötlete alapján, az almát és a banánt leturmixoltam, így adtam a tésztához,
    Békuc ötlete alapján, én is tettem bele xilitet, és 2 db. szilikonos "őzgerinc" formába fért bele. Valóban fantasztikus!!!

    VálaszTörlés
  41. Megsütöttem én is ilyen kis vekni formában,hát ez valami szuper finom!!Köszi a receptet!!Nem gondoltam volna,hogy ennyire ízleni fog mindenféle édesítő nélkül,de imádom:)

    VálaszTörlés
  42. Ma készítettem először, de biztos, hogy nem utoljára! Nagyon köszönöm ezt az isteni receptet! Imádom a mákot! :)

    VálaszTörlés
  43. Épp most sül a sütőben, már a nyers tészta íze is csodás volt:) Remélem jól sikerül, és nem rontottam el azzal, hogy adtam hozzá egy kis nyírfacukit....Kell egy kis édesség a paleo hétköznapokra, és nagyon köszönöm a sok finom receptet!

    VálaszTörlés
  44. Nagyon örülök, és szívesen :-) A nyírfacukor is jó hozzá, de még jobb az eritrit! Nálam már csak az van itthon, bár egy ideje teljesen leszoktam a plusz édesítésről.

    VálaszTörlés
  45. Nagyon nagyon finom volt!!!:)

    VálaszTörlés
  46. Tegnap megsütöttem életem első paleo sütijét, és erre a mákos-banánosra esett a választásom. És milyen jól döntöttem :) Egyszerű elkészítés, "sima" háztartásban is adott alapanyagok, tökéletes végeredmény. Munkatársaim, akik nem paleóznak, reggeli kóstoló után rögtön elkérték a receptet :) Kókuszzsírt kihagytam, és 2 almát reszeltem bele.

    Imádom ezt a blogot, nagyon hasznos egy kezdőnek :)

    Üdv:
    Heni

    VálaszTörlés
  47. :-)))))))))) Köszönöm én is, Heni, hogy itt vagy, és sok sikert a továbbiakhoz is!

    VálaszTörlés
  48. Szia Reni!
    Ez a recept valójában tojással és vízzel sült mák? Mert nem olyan végeredményt kaptam mint amire számítottam: az enyém olyan mint egy nagy darab összesült mákkupac némi gyümölccsel:)
    Vagy csak nem szoktam hozzá hogy nincs "töltőanyag" (liszt) egy sütiben? :)
    Eszti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Eszti! Lehet, hogy még több tojást kellett volna hozzá tenni. A mák őrölt volt? Mert akkor garantált a "lisztes" sütiállag! További jó sütögetést!

      Törlés
  49. Kedves Renáta! Ez az első recept, amit kipróbáltam az oldaladról, és nagyon jól sikerült. Az állaga kiváló, és bár legközelebb teszek bele eritritet, mert nekem nem elég édes, de így is majdnem tökéletes. Köszönöm, hogy feltetted a receptet. Szeretettel: Andrea.

    VálaszTörlés
  50. Megcsináltam én is, igaz a mazsola helyett étcsoki került bele... Ez valami mennyei, már napok óta sütire vágyom. :)

    VálaszTörlés
  51. Tudtom szerint a banánnak magas a glikémiás indexe, ezért nem ajánlott sem a fogyókúrázóknak, sem pedig a cukorbetegeknek. A mák alacsony gl. indexe kiegyenlíti vajon ezt vagy a diabéteszes anyukámnak ne ajánljam ezt a süteményt. Amúgy még most sül, kíváncsian várom, hogy milyen lesz. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ha cukorbetegségről van szó, akkor hagyd ki belőle a banánt, helyettesítsd pl. almadarabokkal. Fogyókúrás célra azért nem tartom rossznak, mert nem a drasztikus megvonás-utána újra dőzsit tartom jó módszernek, hanem a kiegyensúlyozott méregtelenítést. A mák brutálisan jó tulajdonságának köszönhetően a bélrendszerben lerakódott salakanyagokat jól kisöpri a szervezetből, így banánnal, vagy anélkül, jó célt szolgál.

      Törlés
  52. Szia! Eloszor is ugy orulok,hogy idetalaltam!! :D
    Másodszor: ez valami Isteni!!!! A gyerekeim csak ugy tömik ,a Férj is es ...hihetetlen finom tenyleg!! :) ebből valoban nyugodtan ehet az ember?? Süti es nem kell kontrol? Erősíts meg benne please!!! :) természetesen azért nem eszek meg egy tepsivel egy nap!! :) bár kepes lennék ra...;)
    Komolyra fordítva a szót: koszi meg egyszer! Megyek olvasgatok tovabb az oldaladon! Szep estet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Netty! Hatalmas WELCOME! És nyugodtan egyél annyi mákos pitét, amennyit bírsz, mert ezt a kontrollt a mák alaptermészete garantálja. Annyira laktató, hogy képtelenség túlenni magad. Kivéve ha nincsenek extrém evési szokásaid :-) Egy dologra figyelj azért, hogy bőséges folyadékot is igyál utána, a sok rost miatt ez különösen fontos. Egészségetekre!
      Üdv:
      Reni

      Törlés
    2. Egyetértek Nettyvel, fantasztikusan finom :))) És mint első paleos süti, nagyon kedvcsináló! Köszi

      Törlés
  53. Hát ez a süti valóban naggyon finom:))) És ha még hozzátesszük hogy ez az első paleo süti, ami sikerült is..........;)
    Ma dupla sikerélményem volt, mert emellett a süti mellett elkészítettem a könyvedből a ropogós szezámkenyeret, és hát az is fini:))) Végre ehető kenyér! Köszönöm az egyszerűen elkészíthető recepteket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök a sikerélményeidnek, Eszti!!! Csak így tovább, a legfontosabb, hogy igazán szeresd a paleo ételeket :-)
      Üdv:
      Reni

      Törlés
  54. Huuuuuuuuu!!! Ez valami isteni fincsi lett! Tokéletes. 2 napja sutottem, már másnapra alig maradt pár szelet, és vigyázat - komoly fuggoséget okoz :)

    VálaszTörlés
  55. VÉGRE, VÉGRE!!! EGY KLUB, ami csak a miénk, ahol fókuszban a fogyás és a hízás. Sok hasznos, Rád szabott javaslat, újabb mintaétrendek! Gyere! http://paleohedonistaknak.blogspot.hu/2014/01/indul-paleohedonista-klub.html

    VálaszTörlés
  56. Szia,
    mák helyett dióval is meg lehet sütni?

    VálaszTörlés
  57. Szia!

    Vízből mennyit kell hozzáadni? köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ez is ott van a hozzávalók között, 2 és fél deciliter!

      Törlés
  58. Szia, a mákot nem lehet dióval helyettesíteni? Mákot sajnos nem tudok fogyasztani, de nagyon tetszik a recept, el szeretném készíteni! Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Dióval nem helyettesítettem még, próbáld meg, elvileg működhet. Ha nagyon szétesősnek érzed, adj hozzá még egy tojást!
      Üdv: Reni

      Törlés
  59. Szenzációsan kafa a süti!Köszönjük a receptet.

    VálaszTörlés
  60. Köszi a receptet, isteni volt,én a mazsola helyett plussz egy banánt tettem bele. Legközelebb rakok bele mégegyet :-)

    VálaszTörlés
  61. Úgy gondoltam én is kipróbálom. Jelenleg a sütőben van, és várom a végeredményt, vajon mi sül ki ;) :) Remélem nem csalódom :)

    VálaszTörlés
  62. No végre én is kipróbáltam eme sütit... Trükkös, mert eleinte nem volt semmi különös, mákos süti és kész (nekünk sem volt elég édes alapból, szerintem kicsi volt a marék mazsolám). De roppant kellemes, jó állagú süti, nehezen unnám meg s meglepően laktat. A párom és én ezt ebédeltük (némi, nem valami sok kalóriát tartalmazó zöldséges pita után) és vacsoráztuk s még reggel sem voltunk éhesek (én sose, de a párom máskor 6-kor reggelizik, ma 10-kor). Ez a kalóriatartalmához képest se rossz, 5-600 kalóriával azért ritkán lakunk ilyen jól :)
    Át fogom alakítani kissé, mivel alapból kerülöm a gyümölcsök hőkezelését (ahogy a szigorú paleo is s ezzel egyet is értek, jobbak, hasznosabbak nyersen, ha tehetem, nyersen eszem a gyümölcsöt és sok zöldséget is), maximum a mazsola marad a tésztában, mert az más sütinél is túl jót tett neki, egye fene, néha ki lehet lengeni, ha annyira jó :P S meg kell mondjam, nagyon szórakoztatóak voltak a banándarabkák, s a körték is, mert azt tudtam belerakni alma helyett. Nem rontotta el :) Mivel a mák és a barack jó kombó, szerintem gyakran fogom barackkal enni, van 3 elég jól termő sárgabarackfánk... A lehetőségek száma igen nagy, azt hiszem.
    Örülök a receptnek, olyan ritkán eszem mákot az életmódváltásom óta, pedig hasznos és finom.

    VálaszTörlés
  63. Muffin formában sütöttem, nagyon finom! Gyakorlatilag ismert volt előttem a recept, csak eddig banán nélkül, reszelt almával készítettem, a banándarabkák viszont könnyebbé, kellemesebbé teszik. Korlátlan fogyasztását viszont, a mák magas kalóriatartalma miatt túlzónak találom...

    VálaszTörlés
  64. Reni, mákliszttel is működik? ha igen, abból is ugyanannyi mennyiség kell? köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Henriett! Bocsánat a késői válaszért, mákliszttel még sosem készítettem, szerintem az túl száraz lenne ehhez az összetételhez, hiszen a magliszteket vissza kell zsírozni, ha szükség van rá. Ez a pite darált mákból az igazi :-)
      Üdv:
      Reni

      Törlés
  65. Reni Kedves!..... tojás nélkül hogy süssem meg szerinted? Útifűmaghéj?... Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bocsánat a késői válaszért: útifű maghéjjal biztosan nem keverném, mert az már túl sok rost az emésztőrendszernek... székrekedéshez hasonló tünetekkel fenyegethet, még ha bőséges vizet is iszol hozzá. Ha nem eszel tojást, akkor inkább keverd a mákot pl. kókusztejbe, adj hozzá kókuszreszeléket, és van egy különleges müzlid :-)

      Törlés
  66. Köszi a receptet (meg az egész blogot!), tegnap sütöttem először, és máris imádom! Megerősíteném, amit egy másik kommentelő is írt: frissen kicsit kesernyés, száraz és furi volt, mézet kellett csorgatnom rá, hogy lecsússzon, de mára szépen összeért, "átnedvesedett" és nagyon finom lett, nem is bírom abbahagyni.

    VálaszTörlés
  67. Sziasztok! Egy rövid böjtprogramba fogtam, van benne egy újabb mákpite variáció is! Ha érdekes, gyertek olvasgatni: http://paleohedonistaknak.blogspot.hu/2014/09/rovid-bojtprogram-start.html
    Legyen szép a napotok!
    Üdv:
    Reni

    VálaszTörlés
  68. Szia. Ha ez egymagam eszem reggelire, hány napig kéne kitarania?

    VálaszTörlés
  69. Mikróban is elkészíthető, 800 W, 40 perc, üveg edényben /abban az esetben, ha úgy járnátok, (mint én) hogy kész a tészta, de nem kapcsol be a sütő...;) /

    VálaszTörlés
  70. Bánkuti Ildikó2016. február 6. 11:12

    Sziasztok,én is elkészítettem a mákos pitét annyit változtattam a recepten hogy fele annyi mákot tettem bele és kókuszliszttel helyettesítettem,meg édesítőszert is raktam hozzá,próbáljátok ki isteni lett.Köszönöm Reni!!!!

    VálaszTörlés
  71. Egy 5 fős család részére hányszoros adagot javasolsz?

    VálaszTörlés
  72. En is megsutottem, es nagyon finom lett.

    VálaszTörlés