2012. augusztus 16., csütörtök

A világ legfinomabb paleo kenyérlángosa


Bevásárlólista a tésztához:
10 ek. mandulaliszt (v. hámozott mandula lisztté őrölve)
5 ek. szezámmag
5 ek. tökmagliszt (v. tökmag lisztté őrölve)
3 tojás
½ tk. szódabikarbóna
só ízlés szerint (min. 1 teáskanál)
1 dl víz

1. lépés
Keverjük össze a magokat, liszteket a szódabikarbónával és a sóval.

2. lépés
Adjuk hozzá az előre felvert tojásokat, majd lazítsuk a tésztát a vízzel.

3. lépés
Egy tepsibe helyezzünk sütőpapírt, és kenjük rá a tésztát kb. 1 ujjnyi vastagon. (Sütőpapírból a szilikonost szoktam használni, de ha nincs ilyen otthon, akkor a sima sütőpapírt zsírozd meg alaposan).

4. lépés
Süssük a tésztát előmelegített sütőben 180-200 fokon kb. 30 percig. Ha kész, jöhetnek rá a feltétek!!!

KENYÉRLÁNGOS FELTÉTEK:

Magyaros: 5 dkg kis kockákra vágott, füstölt szalonnát pirítsunk meg egy serpenyőben, ezt tegyük a kenyérlángosra, majd szórjuk meg lilahagyma-, zöldpaprika- és paradicsomszeletekkel. Végül néhány friss rozmaringágat is tegyünk rá.

Mediterrán: 1 kis padlizsánt vékonyan szeleteljünk fel, sózzuk be pár percre, majd öblítsük le vízzel. (Ennek a kis eljárásnak köszönhetően nem lesz kesernyés íze.) A kenyérlángost kenjük meg pesto-val (vagy csak simán olívaolajjal), tegyük rá az apró kockákra vágott padlizsánt, szórjuk meg reszelt parmezán sajttal és néhány fenyőmaggal is.

Ezen kívül ízlésed szerint találhatsz ki különböző feltéteket, a lényeg, hogy valami „zsírozást” is alkalmazz a tésztára.

A feltétekkel együtt toljuk be a kenyérlángost a sütő legfelső polcára kb. 3-5 percre!


Ha odafigyelsz az egészségedre és az alakodra, tudod, hogy az edzéseid önmagában nem elegendőek: 
a nők esetében 80%-ban 
az étrend befolyásolja a karcsúságunkat.

Ha jól jönne ehhez:

  • egy hatékony, szakszerűen összeállított finom étrend,
  • egyszerű, gyorsan elkészíthető receptekkel,
  • alapos, pénztárcabarát bevásárlólistával,
  • és mindennapos kérdezz-felelek lehetőséggel velem, gyere!



Indul a 21 NAPOS KARCSÚSÍTÓ ÉTREND CSAK NŐKNEK!





és add meg a szükséges információkat. 

Várlak, nemsokára kezdünk és együtt csináljuk végig mind a 21 napot!

Üdv:
Reni




    26 megjegyzés:

    1. Szia,

      Nálad az egy evőkanál az csapott vagy púpozott, vagy a kettő közötti?
      Az ek. só pl. csapottan is iszonyú sok, sütés előtt kóstoltam, ááááá, nagyon sós:-)

      Üdv: egy lelkes kezdő

      VálaszTörlés
    2. Szia! Egy csapott evőkanál az én mércém. Várd ki a végét, jónak kell lennie :-) Ha Te mégis sokkal kevesebb sóval ízesíted az ételeket, akkor bánj csínján vele legközelebb.
      Üdv:
      Reni

      VálaszTörlés
    3. Szia Reni,

      Köszi a választ...., és hát idő közben elkészültem, kisült a lángos....annyira rá voltam izgulva hogy azt elmondani sem tudom, de ehetetlenül sós lett:-(:-(
      Megyek nekiállok egy másik adagnak, ez megy a szemétbe:-(
      Csak a mandulalisztet sajnálom benne nagyon, mert az nagyon drága, és így 10 ek-t dobtam ki:-(

      Egyébként a paleo kenyérlángos ötlete szerintem zseniális, köszi a receptet, de max. 2 csapott tk. kell bele szerintem, főleg ha a húsos szalonna is sós amit rárak majd az ember.

      Szép estét:-)

      VálaszTörlés
    4. Óh, de sajnálom :-( Eddig nem volt rá panasz, nekem sem volt vele semmi gond. Beleírom az észrevételed a receptbe, köszönöm, hogy megosztottad velem!
      És remélem, ez nem szegi kedved a további paleo kísérletezésektől :-)

      VálaszTörlés
    5. Szia, nem-nem, abszolut nem szegi kedvem ez a kis malőr:-), nagyon ötletesek és egyszerűek a recept-ajánlataid, ki fogok próbálni többet is:-)
      A paleoba még csak bele-bele kóstolok, de a kenyerek/kenyér helyettesítők sokkal jobban ízlenek mint a normál, hagyományos kenyerek (bár elég nagy mag-rajongó vagyok, vagyis eddig is inkább a teljes kiőrlésűeket ettem):-)

      Várom az új recepteket is:-)

      Üdv, szép napot!

      VálaszTörlés
    6. 1 teáskanál sót tettem bele, amit a recept minimumnak ír.... ehetetlenül sós nálam is a végeredmény. Vízből pedig alig kellett bele, nagyon folyós volt a massza.

      VálaszTörlés
    7. Az nem lehet, hogy ehetetlenül sós... Egy nagy társaságnak készítettem el a hétvégén, ismételten nem volt ár panasz. Lehet, hogy agyonsózott feltéttel készítetted? Ha sótlanul eszel egyébként is, akkor hagyd ki legközelebb.

      VálaszTörlés
    8. Isten, már többszörre csinálom...puszi érte! :)

      VálaszTörlés
    9. Szuper recept, nagyon koszi!!! Annyira regen vagytam mar pizzafelere, es ez tokeletesen helyettesiti!

      Meg egy feltet-kombinacio lehet a pesto+kecskesajt.

      Ami a sot illeti, nekem is eleg volt egy kaveskanal, de en eleg sotlanul fozok. Illetve a teszta elsore egy kicsit szaraz lett, igy masodszorra tettem bele egy nagy kanal kacsazsirt, hat, nem tett rosszat neki ;)

      VálaszTörlés
    10. Bocsi, hogy közbekotyogok, de só és só között is óriási a különbség. Van olyan ami annyira "erős" hogy egy csipetnyi annyit ér, mint a másikból 1 tk. Csak tapasztalatból írom :)

      VálaszTörlés
    11. hello, megcsináltuk. ízre pöpec, de nekünk olyan mosógatószivacs-zöld lett... valószínűleg a tökmagliszttől. van valami ötlet, hogy nektek miért nem, nekünk meg miért igen? köszi E

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Ha finom, az a lényeg!!! A legelső fotóm még minimális tökmagliszttel készült, azért nem látszik rajta jobban, de a tuti recept az, amit Te is elkészítettél!

        Törlés
    12. Sziasztok! Egy szabályszerűséget figyeltem meg, leírom, hátha segít Nektek is a sózás kérdésében: az édesszájúak SOKKAL KEVESEBB sót igényelnek az ételeikbe, mint a nem édesszájúak (mint én is). Azt javaslom, hogy ezt figyelembe véve kísérletezzétek ki, számotokra mi az elegendő, vagy készítsétek el só nélkül. Még mindig könnyebb utólag megsózni valamit :-)

      VálaszTörlés
    13. Ez mennyire kalóriadús? Nagyon jól néz ki egyébként :)

      VálaszTörlés
    14. ebből a mennyiségből mekkora adag jön ki?

      VálaszTörlés
    15. Érdekes volt olvasni, hogy a sózással másnak is meggyűlt a baja... én nem régóta nyitottam a paleo receptek felé, és mivel sós szájú :) vagyok, a muffinok után elkezdtem hiányolni a sós ízeket, de sajnos az a két recept amit kipróbáltam, olyan sós lett, hogy több ezer forintos mandulaliszt ide vagy oda, ment a kukába :(
      Nem kritizálni akartam, csak leírni a tapasztalatomat, mert nagyon el voltam keseredve... és így hogy a szomszéd tehene is döglődik :) megnyugodtam, hogy nem én csináltam rosszul a dolgokat.

      VálaszTörlés
    16. Nagyon jó a recept, köszönet érte!

      Mindazonáltal pár apróbb módosítást eszközöltünk korábbi sütési tapasztalatok alapján, és mivel rögtön elsőre tökéletes lett, okulásul megosztom:
      - Tökmagliszt-híján, zablisztet használtunk, azzal is szuper!
      - A korábbi hozzászóló kolléga javaslatából kiindulva, aki zsírt is tett hozzá, én mint "húshagyó" paleós, fél ek. kókuszzsírt raktam még bele - ami jó ötletnek bizonyult,
      - végül extraként - a tésztába került egy fél fej - "laskára vágott" dinsztelt vöröshagyma.
      A vízből nekem is csak minimális kellett bele, fél és negyed deci közötti mennyiség.

      VálaszTörlés
    17. Kedves Reni!
      Egy kicsit én is variáltam a lisztekkel - ami volt itthon: darált mandula, tökmagliszt és napraforgóbélliszt -, de az állaga tökéletes lett. A sok "sós" hozzászólás miatt viszont olyan kevés sót tettem bele, hogy sótlan lett, de ezen lehet segíteni. A családom minden tagja, sőt a szomszédok is lelkesen fogadták. Köszönöm szépen.
      Üdvözlettel: Lívia

      VálaszTörlés
    18. ma készülök megcsinálni a recepted. a lisztek között a képeken látok valami barnás színűt az milyen liszt? (lenmag, napraforgóbél?) mert a receptben nem írod :) köszi, brigi

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Szia Brigi! A receptleírás alapján csináld, mert lehet, hogy az egyik fotón megörökítettem a lenmaglisztes verziót is. De azzal nagyon rossz ízű lett :-D Sok sikert, majd számolj be!
        Üdv:
        Reni

        Törlés
    19. Szia! Megcsináltam a kenyeret életem első paleós kenyereként. Meglepődtünk rajta, hogy milyen finom. Én mandulaliszt helyett amaránt lisztet használtam, nagyon finom lett vele. Kevesebb, mint fele annyiba kerül, mint a mandulaliszt. Én is tettem bele zsírt, egy kis evőkanálnyit, és csak fél teáskanál sót. Tökéletes lett! Keksznek elkészítve is szuper lenne! Mi bruschettának ettük paradicsommal, bazsalikommal, olívaolajjal és fokhagymával.

      VálaszTörlés
    20. VÉGRE, VÉGRE!!! EGY KLUB, ami csak a miénk, ahol fókuszban a fogyás és a hízás. Sok hasznos, Rád szabott javaslat, újabb mintaétrendek! Gyere! http://paleohedonistaknak.blogspot.hu/2014/01/indul-paleohedonista-klub.html

      VálaszTörlés
    21. Szia Reni! Ebből a mennyiségből mennyi/ mekkora kenyérlángos lesz??

      VálaszTörlés
    22. Sziasztok!Tanácsra lenne szükségem.Mivel lehet pl.a tökmagot,és egyéb magbelsőket őrölni,lisztté varázsolni.Nagyon tetszenek a receptek,de nekem nincs semmilyen Őrölőm :(

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Szia Réka! Aprítógépet vegyél hozzá, az sok minden másra is tudod használni. Pl. húst, almát, zöldséget, hagymát, stb. durvára összeapríthatsz vele. Én ezt a típust használom már vagy 5 éve (majdnem minden nap), és nagyon megbízható még mindig: http://www.bosch-home.com/hu/term%C3%A9kek/kisk%C3%A9sz%C3%BCl%C3%A9kek/%C3%A9telel%C5%91k%C3%A9sz%C3%ADt%C3%A9s/apr%C3%ADt%C3%B3k-%C3%A9s-h%C3%BAsdar%C3%A1l%C3%B3k/MMR08R2.html
        Sok sikert!
        Üdv: Reni

        Törlés
    23. Sziasztok, Jelentem, tökéletes lett!!!Nagyon nagy érzés 3 hónap után először "kenyérbe" harapni :) Bár nem voltam nagy kenyeres, de tegnap csináltam házi májast és ahhoz kerestem valamit, hogy ne csak paprikával ehessem. Én is változtattam az alaprecepten csak annyit, hogy mandula helyett máklisztet raktam bele és 1 kanál kókuszolajat. Köszönöm a receptet! Üdv Eszter

      VálaszTörlés