2015. március 11., szerda

Új kedvenc italom: a fehér tea! Miért?

Hát először is nem feltétlenül az íze miatt kedveltem meg - ami azért kellemesebb, mint a zöld teáé -, egy enyhe, muskotályos natúr íz jellemzi. De számomra ez még kevés lenne. Hanem azért lett a kedvencem, mert olyan elképesztően frissítő hatású, amit még eddig egyetlen egészséges italnál sem tapasztaltam. 

Nagy kávés vagyok, emellett a vízivást, folyadékbevitelt nem győzöm hangsúlyozni minden fórumon (sokan nem tudják a paleóra való áttéréskor, hogy bőséges vizet is kell inniuk a jóval több rostot tartalmazó ételeik miatt, mert különben székrekedés lesz a vége...),de valahogy nem hittem eddig, hogy a fehér tea annyira hiperszuper lenne. Aztán vettem egy dobozzal, kipróbáltam, és felkaptam a fejem rá!



Sokkal jobban frissít, mint a zöld tea vagy éppen egy erős espresso, és olyan vitalitást ad, mint eddig semmi más egészséges ital! 

 Utánanéztem, és megosztom Veled is, mi jellemzi még: a fehér teát az ültetvényeken hagyományos módszerekkel, a kora tavasz hajnali óráiban, kézzel szüretelik, hogy a levelek klorofil tartalma minél magasabb maradjon. Emiatt igazi antioxidáns bomba, alapvető védettséget ad nekünk, hatékonyan csökkenti a mesterséges éhségérzetet (fogyókúrázók, paleót most kezdők!!!),  és olyan betegségekre is ajánlják, mint az érelmeszesedés, a keringési betegségek, szívproblémák, rák, diabétesz. Régen a kínai császárok privilégiuma volt fogyasztása, halandó ember egyetlen cseppjéért is életével fizetett.
 
Kép forrása: begorgeouswithesmay.com
FONTOS: hogyan kell elkészíteni!

  • 70 fokos víz
  • 1 teáskanál 2 deciliterenként
  • 3 perc áztatás szigorúan, nem több!
  • A már leszűrt tealeveleket még legalább kétszer le lehet forrázni.

 
Találtam egy rövid összefoglalást is az egészségügyi hatásairól:*
  • A létező teák között a fehér teában található a legtöbb antioxidáns. Ezek megkötik a szabad gyököket, amelyek a daganatos sejtek kialakulásáért, az öregedésért és fertőzésekért is felelősek.
  • Rákmegelőző hatású, flavonoid tartalma megakadályozza a sejtburjánzást.
  • Vérnyomáscsökkentő hatású - összetevői elősegítik a vér optimális áramlását.
  • Koleszterincsökkentő -magas cathecin tartalma szabályozza a koleszterin szintet.
  • Teanin és gamma amino vajsav tartalma csökkenti a magas vérnyomást.
  • Szívbarát - felére csökkenti a szívinfarktus kockázatát.
  • Csonterősítő
  • Antibakteriális és viricid hatású
  • E-vitaminja és kathecinjei lassítják az öregedést.
  • Kathecinek és poliszacharidok csökkentik a cukorbetegség kialakulásának esélyét, megelőzik a fogszuvasodást.
  • Koffein tartalma segíti az emésztést és kiválasztást.
  • Hatékony fogyókúra kísérő, ugyanis csökkenti az éhségérzetet.

Hát, nálam elérte ez a tea, hogy a napi 5-6 kávéadagomat már a felére csökkentettem.


*Forrás: fehertea.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése