2014. április 29., kedd

Vigyázat, a kókuszliszt nem egyenlő a kókuszreszelékkel!

Megosztom Veled is ezt a ma érkezett levelet! Eddig eszembe sem jutott, hogy felhívjam rá a figyelmet külön: nem véletlenül írok a kókuszalapú receptjeimbe reszeléket. Te se helyettesítsd kókuszliszttel, nem ugyanaz!
Kép forrása: http://tiffanystreasuresblog.wordpress.com







"Szia Renata! Ma megcsináltam a kokuszos almás muffint, de egy két dolog nem tiszta. Mennyire kell felverni a tojást? Én elég habosra kevertem kb. mint a piskotához, de mikor belekevetem a kokuszlisztet eléggé összeesett és morzsalékos lett. A muffin ugyszintén. Mit rontottam el?"





Sajnos a kókuszliszt nem használható mindenhez amellett, hogy nagyon jó élettani hatása van. Kismértékben szoktam néha keverni a maglisztekkel, de önmagában sütni vele....csalódás és felesleges pénzkidobás.

Miért? 
Mert a kókuszliszt borzasztóan beszívja a folyadékot, teljesen szárazzá válik tőle minden tészta- és süteményféle. Ezen túl olyan, mintha egy nagy bomlasztó ellenpólust alkotna a sütiben: szétdobja az egész tésztát, ahelyett, hogy összeragasztaná a tojással együtt. Viszont nagyon jól lehet vele helyettesíteni a porcukrot! 

Egy nagy esélyt adtam a kókuszlisztnek, amikor csak ebből a lisztféléből kevertem össze palacsintát kókusztejjel és -zsírral. Kókusz-császármorzsának kiváló volt, lekvárral és pirított dióval dobtam fel végül. De minden további kísérlet bebizonyította, hogy nem erre találták ki.

Mire használom?
  • húsok panírozásához
  • zöldséges tócsnilepényekhez, pl. a cukkini elég vizes, emiatt hasznos is
  • süteményekre, tortákra porcukorhintés helyettesítésére
  • néha kismértékben belekevertem kenyérfélékhez, de inkább csak a változatosság miatt
  • sűrítésre pl. valamilyen paleo főzelék vagy zöldségkrémleves esetén

Az első könyvemben a Reggeli fejezetek között van egy kép, a "porcukorhintést" itt is kókuszliszttel végeztem. Eddig még senki sem panaszkodott rá ;-) Ez az a fotó:




Összetevők 100 grammban:
Kalória:  413 kcal
Fehérje: 1,9 gr
Szénhidrát: 26 gr, ebből cukor: 8 gr
Élelmi rost: 39 gr
Telített zsírsav: 8 gr
Transzzsírsav: 0 gr
C-vitamin: 15 mg
Calcium: 32 mg


Forrás: Meru márkájú extra szűz kókuszliszt, általában ezt veszem.


Sok sikert hozzá! És nyugodtan használd, mert egészséges és ez nem magból készült liszt, mint a többi szénhidrátban és fitátokban bővelkedő társai. Csak ne várd tőle a csodát egy süti esetén!





1 megjegyzés: