2015. november 26., csütörtök

Ti írtátok - Gabi megoldást talált az állandó súlyproblémára, a kettes típusú cukorbetegségre és alulműködő pajzsmirigyére

 Mindig nagy öröm ilyen élménybeszámolót kapni. Olvasd el Te is Gabi történetét, és küldd tovább az ismerőseidnek is. Hátha nekik már csak erre a lökésre van szükség, hogy újra jobban legyenek, vagy megőrizhessék a jelenlegi egészségüket.


Mit adott nekem a paleo?

Állandó súlyproblémám, kettes típusú cukorbetegségem és alulműködő pajzsmirigyem miatt hosszú évek óta nem ettem cukros és lisztes ételeket. Időnként sikerült rendszeresen sportolnom, aztán a mozgás elmaradt, majd periodikusan, újra rendszeressé vált. Amikor nem jutottam el edzőterembe és futni sem volt lehetőségem (kedvem?), az étkezésre akkor is figyeltem.

De az igazi, látványos fogyás valahogy sosem sikerült. Aztán 2013 májusában mindenhol szembejött velem az „ősember diéta”. Hogy én ezt a kifejezést mennyire utálom! Hülyének tartottam a megnevezést, ennek ellenére el kezdtem utána olvasni, hogy mi is ez valójában?

Akkor már Angliában éltem, így sok angol és amerikai oldalt olvastam át. Viszont feltűnt, hogy ennek az életmódnak (ezt az elnevezést szeretem, mert ez lefedi a paleo teljes előnyét), Magyarországon sokkal nagyobb kultúrája kezd kialakulni. Könyvek, blogok, a Facebookon csoportok kerültem a látószögembe. Rengeteget tanultam és még több kérdés merült fel bennem az ellentmondások miatt. Mert azok vannak a paleo körül is. Nem csak a magyar és a külföldi ajánlások között, de a hazai paleósok között is.

Egyre jobban érdekelt a téma, talán azért is voltam ilyen lelkes, mert semmi lemondással nem járt az elején a részemről az új életmódom. 2013 májusában álltam át erre az étkezési- és életformára. Egyik percről a másikra. Nem volt nehéz, mert világéletemben szerettem kísérletezni, új dolgokat kipróbálni, és mint említettem, a cukortól, liszttől nem most váltam meg.

Jól éreztem magam, sőt az egészségügyi leleteim 3 HÓNAP KEZDETI PALEÓZÁS UTÁN JOBBAK LETTEK. Az orvosom, aki a cukorbetegségem miatt kezelt (én csak „cukrásznak” hívom :D ), azt mondta, hogy még nem jók az eredményeim, de a hosszú távú adatok meglepően jók. Fogalmam sem volt, ez mit jelent. Aztán beszélgettünk a „cukrásszal” arról, hogy milyen életformát folytatok, annak ellenére megerősített abban, hogy jó úton haladok, bár ő maga nem paleo szemléletű orvos. Gyakorlatilag rám hagyta a dolgot azzal, hogy mivel az eredmények javultak, és én jól érzem magam, csináljak így tovább mindent.

Ugyanekkor kezdtem el dolgozni is. A korábbi 30 év irodai, ülőmunka után fizikai munkát végeztem. Szobalány lettem egy hotelban. Sosem voltam gyenge fizikumú, de az első héten munka után szó szerint bedőltem az ágyba. Azt hittem, sosem leszek újra járóképes J Mivel az ebédemet magamnak készítettem és vittem magammal, észrevettem, hogy egy hét után egyik pillanatról a másikra elmúlt a munka utáni fáradtság. Azt hittem, megszoktam. De rájöttem, hogy 

ERŐSEN ÖSSZEFÜGGÖTT A FIZIKAI AKTIVITÁSOM AZ ÉTRENDEMMEL

Kísérleteztem akkor is. Egyik nap a hús mellé krumplit vittem köretként a zöldségek helyett. Másnap ugyanolyan fáradt voltam, mint az első héten. Krumplit azóta nem ettem J

Egyre jobban beleástam magam a témába, de minél többet és többféle helyről olvastam a paleóról, annál nagyobb lett bennem a káosz. Addigra nagyjából kimerült az általam fogyasztott ételek száma, és kezdett unalmassá válni az étkezésem.

Egy webáruház oldalán indítottak egy játékot, melynek a te első könyved* volt a nyereménye. Akkor már olvastam a blogod, próbálgattam a receptjeidet. A könyvet megnyertemJ  Határtalan volt a boldogság, mert 2.200 km-re Magyarországtól nem annyira egyszerű hozzájutni.

Rengeted megerősítést kaptam a könyveidből a saját tapasztalatomra. Azon felül olyan gyakorlati útmutatókat, amikre szükségem volt.

Idén májusban egy Facebookos csoporttal végigcsináltam a 30 napos fogyókúrádat** is. Az eredmény:

- 8 KG EGYETLEN HÓNAP ALATT!!!

Hozzáteszem, akkor már 2,5 éve paleóztam. Akik a 30 napos fogyókúrával kezdték paleós létüket, sokkal többet, néhányan több mint 20 kg-ot fogytak! Működik, végig csinálható, élvezhető J
Mit kaptam ettől a 30 napos kúrától? Rengeteg tapasztalatot. Azt, hogy mit, miért és mikor együnk. Megtanultam még jobban figyelni és megismerni a testemet. Kicsit keretek közé zárni az étkezést, elhagyni a nassolást. Még akkor is, ha az „paleo nasi”!

Volt egy érdekes tapasztalatom. Idén februárban pár napos pihenésre mentünk, szállodában laktunk. A reggelinél gondoltam „ennyi belefér” (másik utált mondatom J ), megettem egy croissan-t. Nem kellett volna. Aznap mentünk Londonba. Nem tartozik a kedvenc emlékeim közé. A nyilvános WC-ket jobban ismerem Londonban, mint a város nevezetességeit. Teljesen tönkre tette a napomat a nyomorult péksüti! A londoni WC-re rohangálás után másnap az ellenkezője tette tönkre a pihenésünket. Soha többé croissan! Már tudom: NEM ÉRI MEG!

A jó közérzet és súlyvesztés mellett egy másik pozitív tapasztalatom is van a paleóval kapcsolatban. A KORTÁRSAIM SZENVEDNEK A KLIMAXTÓL. Hőhullámok, hangulatváltozás, levertség, idegesség, gyengeség. Én ezek közül egyiket sem tapasztalom! Ha izzadok, az a kemény fizikai munkának, vagy az edzésnek köszönhető. Meg vagyok győződve róla, hogy ez a pozitívum is az életmódom miatt van!

Összegzésül annyit:
A paleo egy életmód, nem egy divatos fogyókúra! Ráadásul nincs korhoz kötve, bármikor elkezdhető, de legjobb azonnal! Az ételek semmivel sem drágábbak, mint a hagyományos étkezés. Ráadásul a magyar konyha legtöbb eleme beépíthető a paleóba. Nem igényel több időt az ételek elkészítése. Mivel én viszem magammal az ételeimet mindenhová, kicsit jobb logisztikára van szükség, és pár remek ételtároló dobozra. Azt hiszem, ennyit igazán megér az, hogy mindig tudom, mit eszem és jól érzem magam!

Még nem értem el azt a súlyt, amit szeretnék. Sok van még, amitől szívesen megválnék J De nem sürgetem annak ellenére, hogy néha én is kiakadok, hogy miért stagnálok? De jól érzem magam, és ez mindennél többet ér!

A csoda bennünk van, csak elő kell csalogatni!

A KÉT KÉP KÖZÖTT 2 ÉV ÉS – 10 KG A KÜLÖNBSÉG J
  
A múlt 

És a jelen :-)


Gemela Gabriella




ÍRD MEG TE IS A TÖRTÉNETED, HOGY MÁSOKNAK IS SEGÍTHESS VELE: 
paleohedonista@gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése