2015. május 21., csütörtök

A kedvenc vízlepergető napolaj receptem

Eleinte szkeptikus voltam ezekkel a saját kevergetésű natúrkencékkel - ki tudja, mégis mennyire véd majd minden helyzetben, tényleg számíthatok-e rá. Hát, jelentem: EZ A NAPOLAJAM IS KIÁLLTA A PRÓBÁT, SŐT! Egészségesen és egyenletesen barnulok a szezámolajnak és a kakaóvajnak köszönhetően, finoman ápolja a bőrömet a kókuszolaj, a méhviasz pedig teljesen tartóssá teszi a krémet - amit reggel felkenek, az tutira ott marad később is!  


Próbáld ki Te is, ha még nem ismered! Nagyon szép barna leszel tőle, és egészséges marad a bőröd napozás után is. Akár még ajándékba is készítheted!


Vízlepergető napolaj Renitől (65 ml), kb. 15-20 faktorral bír

10 gramm szezámolaj
10 gramm kakaóvaj
20 gramm extraszűz kókuszzsír
12 gramm méhviasz
8 gramm cink-oxid


A hozzávalókat a cink-oxid kivételével beletesszük egy hőálló üvegpohárba, és vízfürdőbe helyezve gyakori kevergetés mellett felmelegítjük 71 fokra – vagy hőmérő hiányában addig, amíg a méhviasz is felolvad. A tűzről lehúzva az edényt végül a cink-oxidot is belekeverjük, és steril, tiszta fedeles edénybe töltjük.

Beszerzési lelőhelyek: webshopok, bioboltok, natúrboltok, paleo boltok
 

3 megjegyzés:

  1. Kedves Reni!Először is szeretném kifejezni tiszteletem és hálám a blogodért!A híres mákos sütidet kb kismilliószor készítettem már el,valami fantasztikus,hogy ennyire finom egy büntetlen süti!Most a naptejjel kapcsolatban annyi kérdésem lenne,hogy valóban megvan az a 15-20 faktor?A legtöbb helyen max 6-8 faktort írnak a növényi olajokra és vajakra..és tudtommal a kakaóvajnak a legtöbb,,,de rá is csak ezt láttam mindenhol.Azért kérdezem,mert jövő héten tengerpartra utazom,és ha nem muszáj nem kennék magamra kemikáliákat,de nekem kellene a 15-20 faktor oda,mert bár nincs fehér bőröm,de a 6-8 azt gondolom egy 10 napos tengerparti vakációnál kevés.Előre is köszönöm válaszodat!
    Üdv,Réka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Réka! Örülök, hogy jól érzed magad itt! :-) A napolajamat natúrkencékkel foglalkozó szakértőkkel "mérettem" be én is, a szezámolajnak igen magas a faktorszáma, illetve ne feledd a cink-oxidot se, ami olyan, mint egy pajzs a bőrödön. Ha kicsit többet teszel bele a cink-oxidból, az még nagyobb védelem, de van egy határ, amikortól már fehér gipszes lesz a bőrödre kenve. Szerintem max. 9-10 grammra emelheted a mennyiségét a többiek mértékét változatlanul hagyva.
      Nagyon jó nyaralást!
      Üdv:
      Reni

      Törlés
  2. Kedves Reni!Köszi a gyors választ!Még annyi kérdésem van,hogy a szezámolajat Te hol szerezted be?simán bioboltban?A cink-oxid gondolom gyógyszertár..illetve még egy..bocs..a sima vödrös kókuszolaj amit főzéshez használok az jó ehhez,vagy valami magasabb minőségű kell?

    Réka

    VálaszTörlés