2014. november 20., csütörtök

Paleósok füstölt kolbász tesztje - és a rangsor!

Kedden este a paleo klubban füstölt kolbászt teszteltünk. Három megbízható, tiszta és minőségi terméket vettem meg, felszeleteltem 30-30 szeletre, és egy-egy sorszámmal elláttam. Így mindenki csak az ízérzékére és a látványra tudott hagyatkozni, azt figyelmen kívül hagyva, hogy honnan jött a füstölt áru illetve mennyibe került.

A Stahl magazinban olvastam egy nagyon jó lábjegyzetet, ami erre a tesztre is igaz. A lényeg: a tesztelni valót nem ajándékba vagy szponzortól kaptuk, hanem saját piackutatás után megvásároltam. 

Na, de miért éppen ezeket vizsgáltuk meg?
  • Mert hagyományos füstölést kaptak, nem gyorsfüstölést. Miért nem mindegy? Olvasd el!
  • Mert túl ezen nem tartalmaznak cukrot, adalékanyagokat, ízfokozót, és tartósítószereket. 
  • Mert alig vagy egyáltalán nem bújnak meg bennük alattomos mócsingok.
  • Mert jól el van találva a fűszerezésük és a zsiradéktartalmuk is.
Nézzük, melyik három versenyzőt vizsgáltuk meg kb. 30-an, és mi lett a rangsor! Szerencsére még megvan a címkéjük, leírok minden fontosat.




3. hely - alig lemaradva a másodiktól: PÜSKI kézműves füstölt, enyhén csípős vékony kolbász
Hagyományos füstöléssel és szikkasztási eljárással előállított kézműves termék.
Összetevők: sertéshús, sertésszalonna, őrölt pirospaprika, fokhagyma, köménymag, só. 
Forgalmazza: Püski Manufaktúra, Apostag. 
Ahol én vettem Budapesten:  Lehel téri piac, Robi Hús Bt. 
Ára kb.: 3.000 ,- Ft / kg

2. hely: BÉKÉSI szárítással érlelt vékony kolbász
Összetevők: sertéshús, sertésszalonna, csemege paprika, só, fűszerek.
Gyártó: http://bekesikolbasz.hu/
Ahol én vettem Budapesten: Lehel téri piac, Robi Hús Bt. 
Ára kb.: 2.800-3.000,- Ft / kg

1. hely: TARNAMENTI bio mangalica parasztkolbász
Összetevők: bio mangalica hús, bio mangalica szalonna, bio fűszerek
Gyártó: Pásztor Hús Kft., Eger
2010-ben elnyerte a Magyar Termék Nagydíjat is. Megérdemli szerintünk is ;-)
Ahol én vettem, ráadásul -30% kedvezménnyel: www.naturexpress.hu
Ára kb.: 4.820,- Ft / kg
 
Légy Te is kritikus, és nyugodtan kérj a hentesnél egy-egy karika kolbászt kóstolásképpen. Ha nem ízlik, ne vedd meg! Ha igen, akkor viszont jegyezd meg a nevét és a lelőhelyet, mert ez kincset ér egy vérbeli paleósnak.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése