2014. november 2., vasárnap

Fahéjas-birsalmás pite

Még sosem dolgoztam birsalmával, de mivel kaptam a szüleimtől egy szatyornyi 
gyümölcsöt, gondoltam, kitalálok belőle valami finomat. Eszembe jutott, hogy olvastam valahol birsalmasajtról, de amikor megláttam, hogy annak az 50%-a cukor, ráadásul elég sokáig készül, elvetettem, hogy ebből valami hasonló paleo dolog legyen. Inkább úgy döntöttem, megyek a saját fejem után.

Ha még nem ettél friss birsalmát, arra számíts, hogy savanykás, kicsit "húzós", fanyar íze van. Azt, hogy amit a természet így alkotott meg, telenyomjuk brutális mértékű édesítéssel, semmi értelmét nem látom. Szerintem élvezzük az igazi ízét, sokkal különlegesebb élményben lesz részünk! Egyetértesz? Mert akkor ezt az új receptemet Te igazán értékelni fogod!

Hozzávalók a töltelékhez:
55 dkg birsalma (hámozatlan mennyiség)
2-3 ek. eritrit
0,5 dl víz
1 ek. őrölt fahéj

Mosd meg a birsalmát a szöszöktől, szedd ki a magházat, és vágd darabokra. (A héját rajtahagytam, mert szerintem finom.) Majd tedd aprítógépbe, vagy reszeld le nagylyukú sajtreszelőn. Ez a lépés azért fontos, hogy gyorsabban megpuhuljon és levet engedjen a birsalma. 

Tedd fel a gyümölcsöt egy vastag aljú lábasba az összes hozzávalóval együtt mérsékelt tűzön, fedő alatt párolódni. Időnként kavard meg. Kb. 4-5 perc alatt elkészül. Addig készítsd el a tésztát.

Hozzávalók a pitéhez:
12 dkg kókuszreszelék
 8 dkg mandulaliszt
2 dkg eritrit
4 ek. kókuszzsír
4 felvert tojás

Keverd össze a hozzávalókat. Egy tűzálló tálba vagy szilikon sütőformába simíts bele a pitetésztát vékonyan, max. kétujjnyi vastagságban. 

Töltsd rá a tetejére a birsalmás tölteléket, és ízlés szerint szórhatsz rá még egy kis őrölt fahéjat. 

170 fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt készül el. Kihűlés után fogyaszd, akkor sokkal finomabbak az ízek.

Szuperfinom és nem nehezít el! Próbáld ki!

Tipp:
  • Ha szoktál otthon kókusz- vagy mandulatejet készíteni, akkor a szűréskor visszamaradt szemcsés alapanyagot felhasználhatod a pite tésztájához. Mivel ez azonban vizes, 1 tojással kevesebbet használj majd, és érdemes 150 fokos sütőhőfokot használni a tészta eredményesebb kiszárítása miatt. 

2 megjegyzés:

  1. Szia,

    Hát én legyártottam ezt a sütit, de a receptből nem jöttem rá, hogy azért fontos, hogy levet eresszen a birs, mert a levet utána ki kell facsarni és a birset úgy rátenni a tésztára, vagy pedig a víz adta volna neki az ízt. Én a kifacsarást választottam, de úgy teljesen ízetlen lett. Persze én stevia-eritrit keverékport használok, lehet, hogy azzal volt a gond. Megmondanád, hogy mi lett volna a helyes lépés?

    Köszi szépen.

    Betti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Betti! Bocsánat, most látom csak a kérdésed :-( Kell a leve is, így nem lesz olyan száraz a süti!
      Üdv:
      Reni

      Törlés